Project: Super!

Dans

Utopie, Groep 3-4

Supergroot, superlangzaam, superzacht, superhoog, superklein, superoverdreven,… de leerlingen beginnen dit project met bewegingen die steeds meer ‘super’ worden. Met muziek erbij wordt het een superdans, die aansluit op de klanken en het ritme. In de volgende opdracht draait het om supervreemde vormen, zoals in de dansvoorstelling We are the monsters van Colette Sadler. De leerlingen oefenen hun eigen supervreemde bewegingen en dansen bijvoorbeeld ‘hoekig’ of ‘ondersteboven’. Ook bedenken ze dansbewegingen voor een kledingstuk, opnieuw op bijpassende muziek. De slotopdracht bestaat uit een uitvoering voor publiek, waarvoor ze zelf een uitzinnig decor bouwen met dozen. In deze superwereld voeren de leerlingen een dansparade op, waarin alle bewegingen uit het project voorbijkomen.

Advies
Heb je vragen over (starten met) Cultuuronderwijs op z'n Haags? Onze cultuurcoaches geven graag advies en ondersteuning op maat. Via deze link vind je een overzicht van alle cultuurcoaches per stadsdeel.

Cultuurcoaches

Over de leerlijn
Dans
Meer over COH

Gerelateerd aanbod
Extra ondersteuning van professionals?