Project: Utopische gamewereld

Literatuur

Utopie, Groep 5-6

In een verhaal is alles mogelijk, maar het moet wel overtuigend zijn. Dat ondervinden de leerlingen in dit project. Tijdens de lessen wordt Merlijn van Agave Kruijssen en andere verhalen over deze tovenaar gelezen. Als eerste opdracht verzinnen de leerlingen zelf een verhaal over tovenaars en ze bedenken een game die hierop is gebaseerd. In de tweede opdracht maken ze kennis met vreemde talen, toverspreuken en andere schriften, zoals morsecode. Ze maken een filmpje met zelfbedachte woorden en toverspreuken. De laatste opdracht gaat over het succes van een boek of game. De leerlingen verzamelen slogans en recensies en schrijven fictieve aanbevelingen voor hun games uit opdracht 1. Zo leren ze dat alles moet kloppen om een verhaal tot een succes te maken. Een bezoek aan het Kinderboekenmuseum past uitstekend bij dit project.

Advies en ondersteuning
Heb je vragen over (starten met) Cultuuronderwijs op z'n Haags? Onze cultuurcoaches geven graag advies en ondersteuning op maat. Via deze link vind je een overzicht van alle cultuurcoaches per stadsdeel.

Cultuurcoaches

Over de leerlijn
Literatuur
Meer over COH

Gerelateerd aanbod
Extra ondersteuning van professionals?