Project: Verdwenen verhaal 2

Interdisciplinair

Verhalen, Groep 3-4

‘Ik ga jullie een spannend verhaal vertellen’, zegt de directeur tegen alle groepen van de school. Hij start het digibord op en… het verhaal is weg!!! Wat nu?! Hij vraagt aan alle groepen om te helpen het verdwenen verhaal terug te vinden. De letter V van verhalen is de eerste aanwijzing. Waar staat de V nog meer voor? En welke vormen kun je ermee maken? Zo komen de leerlingen op de letter W. Daar kun je allerlei vragen mee vormen: wie, wat, waar, waarom en wanneer. Door die vragen te beantwoorden ontstaat vanzelf een verhaal. Ze gebruiken de vragen ook bij opdrachten over de beeldsonnetten van Ted van Lieshout, emoticons, getrommelde verhalen uit Suriname en letters die tot leven kunnen. Ze hebben aan het einde van het project zo veel verhalen gevonden, dat ze ermee naar de directeur kunnen gaan die zijn verhaal kwijt was!

Advies en ondersteuning
Heb je vragen over (starten met) Cultuuronderwijs op z'n Haags? Onze cultuurcoaches geven graag advies en ondersteuning op maat. Via deze link vind je een overzicht van alle cultuurcoaches per stadsdeel.

Cultuurcoaches

Over de leerlijn
Interdisciplinair
Meer over COH

Gerelateerd aanbod
Extra ondersteuning van professionals?