Project: Verdwenen Verhaal 4

Interdisciplinair

Verhalen, Groep 7-8

‘Ik ga jullie een spannend verhaal vertellen’, zegt de directeur tegen alle leerlingen van de school. Hij start het digibord op en… het verhaal is weg!!! Wat nu?! Hij vraagt aan alle groepen om te helpen het verdwenen verhaal terug te vinden. De letter V van verhalen is de eerste aanwijzing. Na een onderzoek naar de V-vorm en het inrichten van een Vertelhoek volgen de meest uiteenlopende opdrachten over verhalen. Zo ‘vertalen’ ze een verhaal naar emoticons en verzinnen ze een verhaal bij een meegebracht voorwerp. Daarna vertellen de leerlingen hun eigen verhaal door een alternatieve klassenfoto te maken en door over hun culturele achtergrond te vertellen. Ook schrijven ze een rap of gedicht met de letter V in de hoofdrol en brengen ze wonderbaarlijke wezens tot leven. Daarmee hebben ze meer dan genoeg verhalen bedacht om naar de directeur te gaan die zijn verhaal kwijt was!

Advies en ondersteuning
Neem contact op met de cultuurcoach in jouw stadsdeel.

Bekijk het overzicht van cultuurcoaches

Gerelateerd aanbod
Extra ondersteuning van een vakleerkracht?