Stap 1. Design Thinking

12 culturele instellingen gaan de komende maanden aan de slag om te kijken wat zij kunnen doen op gebied van digitale educatie. Bijvoorbeeld het verbeteren van hun website tot het gebruik van AI of VR en alles wat daar tussenin zit.

De eerste stap

In twee sessies Design Thinking scherpen we doelen (missie/vraag/uitdaging) aan in verhouding tot je onderwerp (thema/sector/doelgroep) en de oplossing (project/product/dienst).

Aan het einde van de sessie heeft iedere deelnemer een plan: een richting óf iets concreets waarmee aan de slag kan worden gegaan.

Tijdens de tweede sessie delen de deelnemers ideeën: de een is al met een prototype aan het werk gegaan en de ander heeft de bestaande plannen drastisch omgegooid, maar wel met zicht op waar het toe moet leiden.

Het model

Steeds wordt teruggegrepen naar het model, waarbij de deelnemer in de gaten houdt op welk punt in het proces gewerkt wordt. 

De komende tijd gaan de instellingen aan de gang. De één heeft al een concreet stappenplan en afspraken met een school, een ander gaat alles wat er al is goed in kaart brengen (want dat blijkt meer te zijn dan gedacht), weer een ander gaat zich al concreet op middelen richten, zoals een app of een reeks videolessen.

Wil je op de hoogte blijven? Houd de website in de gaten!

Digi-tip! Makkelijk een les omzetten naar een presentatie? Check dit voorbeeld.

Accepteer marketing-cookies om deze video te bekijken.