Keuzesessie: Good Practice | Burgerschap po & culturele instellingen

In drie praktijkvoorbeelden vanuit de disciplines beeldend en dans zie je hoe burgerschap in het po en bij culturele instellingen terugkomt.

Janeke Wienk schetst aan de hand van een beeldende les van kunstenaar-docent Gerjanne van Zuilen van Art-S-Cool hoe kunstonderwijs een rijke humuslaag kan zijn voor een vak als burgerschap. Als je de informatiesessie 'De relatie tussen kunst- en burgerschapsonderwijs' hebt gevolgd is deze good practice-sessie een must! 

In de praktijk

In kunstonderwijs kunnen namelijk op een natuurlijke manier de vragen ontstaan die in het domein burgerschap worden gesteld. Juist omdat kunst leerlingen vragen stelt over wat het betekent in de wereld te zijn, om mens te zijn – en hen ermee laat oefenen en spelen.

Diane van ’t Veen van dansgezelschap Lonneke van Leth en ICC-er Elsbet Leenhouts van Het Open Venster Den Haag illustreren illustreren hoe zij dit zien gebeuren in hun onderwijspraktijk.