Workshop Jij trekt volle zalen!
We onderzoeken tijdens deze workshop samen hoe je jouw vereniging permanent onder de aandacht kunt brengen én we kijken naar hoe we de beleving van je bezoekers voor, tijdens en na jullie productie zo kunt vormgeven dat mensen een volgende keer terugkomen.
Inhoud
Hoe ziet jullie jaar eruit? Welk verhaal kun je vertellen? Welke ingrediënten heb je daarvoor eigenlijk allemaal nodig? Welke media heb je tot je beschikking? Door hier structuur en focus in aan te brengen, zie je al snel dat je misschien veel meer te vertellen hebt dan je nu doet. En als je je potentiële bezoekers continu blijft betrekken, leg je het fundament voor de marketing rondom je voorstelling! Samen zetten we de mogelijkheden en kansen op een rij. Naast inspiratie van anderen, kijken we ook naar jullie eigen situatie als casus.
En als mensen er eenmaal zijn, wat doe je dan? We houden de ‘customer journey’ tegen het licht. Hoe gaat het proces van kaartverkoop? Hoe ontvang je je gasten? Welke functie heeft het programmaboekje? Hoe ga je na afloop van de voorstelling om met je publiek? Hoe houd je ze vast, en betrek je ze vanaf dat moment bij jullie permanente campagne?
Wat leer je
We onderzoeken samen jullie situatie. We gaan in groepen aan de slag met de ontwikkeling van een jaarplanning van jullie verhaal.
We gaan aan de slag met de ontwikkeling van de customer journey én we koppelen beide zaken aan elkaar zodat je er direct mee aan de slag kunt.
Je leert:
- Herkennen wat de ingrediënten zijn die je kunt inzetten voor jullie verhaal
- Welke media je kunt gebruiken om jullie verhaal te vertellen
- Hoe je publiek trekt buiten je eigen kring
- Wanneer de ontvangst van je publiek precies begint
- Op welke manier je het bestaande en het nieuwe publiek kunt inzetten als ambassadeurs voor jullie club!
Voor wie
Iedereen die zich bezighoudt met publiekswerving voor de optredens van vrijetijdskunst-aanbieders.
Datum en tijd: Donderdag 8 juni, 19.00-21.30 uur
Locatie:Bleyenberg (zaal de Boer), Grote Markt 10 in Den Haag
Begeleiding: Sven Ruggenberg, marketeer, tevens initiatiefnemer en bestuurslid van Phoenix Vocals en Soeshiel Sharma, adviseur Cultuurbeoefening CultuurSchakel.
Groepsgrootte: max. 20 deelnemers
Aanmelden
Aanmelden kant tot tot en met donderdag 1 juni, maar wees er snel bij want vol is vol. Om zoveel mogelijk organisaties de kans te geven mee te doen aan de training, laten wij per organisatie twee deelnemers toe. Aan de training zijn geen kosten verbonden.
Nog meer workshops
De maand juni staat in het teken van kennisdeling, want deze maand organiseert CultuurSchakel wel 5 workshops voor het Haagse veld van cultuurbeoefening! Vier van deze workshops organiseerde wij eerder met succes via de Impuls!-regeling. Vanuit onze subsidieregeling is er niet alleen meer subsidie beschikbaar, we ondersteunen het vrijetijdskunstveld ook met deze workshops.