9 april 2020

Webinar: Tips voor jouw online culturele initiatief

In deze tijden van corona viert de online creativiteit hoogtij. Kunstenaars tonen weer aan hoe inventief ze zijn en verplaatsen hun offline kunst en cultuur naar het wereldwijde web. Dat levert bijzondere foto’s en video’s op. Wij willen iedereen de kans geven om in deze tijd hun culturele initiatief online te zetten. Wij vertelden daarom op 8 april tijdens een webinar alles over hoe je dit doet, hoe je ervoor zorgt dat je publiek hebt en ook hoe je je project kunt financieren.

Programma

Tijdens de webinar gaan we je als eerste inspireren met mooie voorbeelden van instellingen die hun culturele initiatieven al online hebben gezet. Zo kan je met een goede internetverbinding als koor samen zingen of als orkest zelfs repeteren. Er ontstaan poëtische projecten, danschallenges, theatervoorstellingen, etc. Allemaal om in contact te blijven met leden of leerlingen en om creatief bezig te blijven.
Deze bijzondere tijd zorgt ervoor dat op zoek wordt gegaan naar nieuwe manieren om iets moois te maken. Misschien heb jij zelf ook al ideeën!? Tijdens de webinar vertelt Megan Lloyd, online marketeer, jou welke kanalen je kan inzetten om jouw project online te plaatsen, hoe je het aan zoveel mogelijk mensen kan laten zien en geven we andere praktische tips zoals hoe je het kunt financieren.

Onderwerpen

  • Best practices
  • Welke kanalen kan je inzetten?
  • Hoe promoot je jouw online project?
  • Hoe regel je de financiën voor je project?

Megan Lloyd werkt als online marketeer in de culturele sector. Voor Haagse festivals als THE LIFE I LIVE, Rewire, Crossing Border, Embassy Festival en vele andere culturele organisaties verzorgt zij de online marketing. Uitverkocht is dan ook haar favoriete woord. Daarnaast geeft Megan workshops en 1-op-1 coaching over social media en hoe je dit kan inzetten om je doelen te bereiken.